Saturday, July 22, 2017

LECITHIN CEKAPKAN MINDA


Lecithin ni bukan vitamin tau. Lecithin ialah makanan tambahan yang melengkapkan keperluan sebatian yang perlu kita dapat setiap hari.

Kenapa perlu ambil lecithin?
Lecithin bukan hanya untuk kurus tapi fungsinya lebih dari itu. Fungsi utama lecithin adalah untuk memjadikan membran sel berada dalam keadaan yang telap. Yakni supaya membran sel ni lebih mudah untuk menyerap khasiat2 yg terkandung dalam supplement ni secara optimum.

Lecithin ni mengandungi Cholin Precursor( acetylcholine) yang membuatkan menyebabkan otak kita lebih cepat pick up berbanding biasa. Sebab apa? Sebab bila  Acetylcholine ni banyak di hujung2 saraf  akan dapat menghasilkan neurotransmitter dan transmitter yg terdapat pada sel saraf untuk mempercepatkan maklumat2 yg ada dihujung saraf diterima dengan pantas. Tapi kalau acetylcholine ni hanya ada sedikit dihujung saraf maka ia akan melambatkan penghantaran maklumat2 di hujung antara saraf itu menjadi lambat dan akhirnya ia akan menyebabkan otak kita menjadi lembap.

Kalau nak lagi cerdik boleh ambil lecithin beserta omega dan bcomplex shaklee tau.

Faham x apa yang saya cuba sampaikan?

Lecithin ni adalah sejenis lemak x tepu yang diperoleh daripada soya berkualiti tinggi.

Kebaikan u olls amik lecithin ni ialah ia akan membantu badan untuk melarutkan vitamin larut lemak (Vitamin A D E K). Oa juga bersifat fat amulsifier ( menghaluskan) lemak. Ia sangat bagus untuk keaihatan hati anda sebab dekat hatilah lemak diproses tp kalau hati banyak toksin susah jugalah hati nak jalankan fungsi yang sepatutnya.

Batu pundi hempedu ni berlaku juga disebabkan oleh lemak yang terkumpul bersama2 vitamin2 yang x larut. Bila ia sampai ke hempedu, hempedu ingat ia adalah lemak tapi bila diproses rupanya ada bahan lain juga. Vitamin yang x larut tu akan terkumpul disiti sehingga terbentuklah batu hempwdu tu..hati2 ye semua.

Ia juga membantu untuk kesihatan prostate dan perlu diambil beserta ESP.

Lecithin akan membantu dalam proses pembuangan najis.

Ia juga dapat mengempiskn perut apabila diambil bersama2 herbalax dan garlic.

Ia sangat membantu menghancurkan lemak dibawah kulit sahaja.

Sekiranya badan x juga kurus selepas pengambipan lecithin kemungkinan lemak2 anda terkumpul pada organ2 anda yg dipanggil vesceral fat.kalau nak hancurkan lemak2 kat organ ni korang kene makan lecithin plus omega. Barulah proses kurus korang akan berjaya.

Jom share ilmu ni.Semoga bermanfaat.

#BuildByMe
#SuperStarzFamily
#Anisshaklee 0196025272
#juta1sakinahindahouse

No comments:

Post a Comment