Wednesday, November 29, 2017

Merawat Denggi, Kencing Tikus dan H1N1

Merawat Denggi, Kencing Tikus dan H1N1. Nutriferon dah kembali, Dan akan habis stok bila-bila masa sahaja. Tahun depan setahun stok Nutriferon tiada. Untuk sesiapa yang memiliki anak-anak yang selalu terkena penyakit dibawah digalakkan simpan Stok Nutriferon: 1) Jangkitan paru-paru 2) Demam, Batuk, Selesema 3) Demam Virus 4) Lemah sistem Imun Badan 5) Kudis Siap-siap simpan juga sekiranya terkena: 1) Denggi 2) Kencing Tikus 3) H1N1 Anda pasti segera sembuh dari penyakit-penyakit tersebut dengan Izin Allah jika anda cepat-cepat makan Nutriferon. Call anis terus untuk dapatkan Stok Nutriferon www.wasap.my/60196025272 atau Klik saja gambar dibawah.

 Nutriferon

Monday, November 13, 2017

Homeschooling untuk anak 2 tahun

Assalammualaikum semua. Alhamdulillah anis berjaya memulakan projek homeschooling untuk anak pertama saya Hafsah. Seronok tengok dia boleh belajar dan mengenal huruf Alphabet. 13 November 2017 anis mulakan dengan belajar huruf A. Ini adalah beberapa kaedah yang anis buat pada hafsah. Menampal huruf, mewarna huruf, polkadot huruf A dan susun lego pada huruf.



Selesai melakukan aktiviti ini, apabila saya bertanya pada hafsah ini huruf apa? Dia menjawab dengan mudahnya. A.

Memang berkesan teknik ni untuk ajar anak mengenal huruf. Saya ambil silibus daripada laman ni http://thislittlehomeofmine.com/two-year-old-homeschool-preschool/

Mak-mak diluar sana sekira berminat nak buat homeschooling dengan anak berusia 2 tahun  silalah ambil silibus dari sini. Mungkin la agak mahal kalau nak beli semua bahan. Ikutkan anis, anis guna saja apa bahan yang ada dirumah.Lebih menjimatkan. Lepas ni anis nak cuba cari bahan-bahan lain untuk membantu lagi menjayakan homeschooling untuk hafsah.

Untuk anak-anak ni kita jangan terlalu mengharap yang tinggi-tinggi. Nanti kita sendiri yang akan kecewa jika anak tak mencapai apa yang kita inginkan. Apa yang boleh kita buat berdoa semoga Allah memberi anak-anak ini kefahaman agamanya dan mengamalkannya.



Saya pengedar shaklee yang sah. Bulan ni ada Promo Vitalea For Children. Jom usaha yang terbaik untuk anak-anak kita.


Sunday, November 12, 2017

Tips konsisten makan vitamin

Assalammualaikum buat si pembaca blog anis ni. Anis ni kan penasihat vitamin shaklee anda. Anis tahu mesti kat luar sana selalu miss amik vitamin walaupun vitamin tu dah beli dan dah diletakkan ditempat yang mudah dicapai. Kat sini anis nak share sikit la tips cara nak konsisten makan vitamin.

Harap si manis cantik dapat konsisten makan vitamin lepas amalkan ni:
1. Pastikan makan vitamin yang terbaik saja iaitu shaklee la.
2. Letakkan vitamin shaklee di tempat yang mudah dicapai.
3. Niatkan makan vitamin shaklee untuk sihat dan dapat beribadah sebanyaknya untuk kumpul bekal akhirat.
4. Pastikan lepas makan vitamin shaklee, minum air secukupnya. At least 2 liter sehari.
5. Sekiranya berlaku tindak balas badan terhadap vitamin bersabar dan teruskan makan ikut dos dan masa yang ditentukan. Kesabaran anda pasti membuahkan hasil.
6. Jika kesan lambat, jangan mudah putus asa teruskan makan sebab shaklee dari bahan semulajadi jadi ia mengambil masa untuk nampak kesannya.
7. Berdoa kepada Allah untuk Allah berikan kesihatan yang menyeluruh setiap hari.

Kesihatan juga adalah rezeki dari Allah. Banyakkan syukur semoga usia kita dipanjangkan untuk mengumpul bekal sebanyaknya ke negeri abadi.

Kita hidup didunia Allah beri dengan tubuh badan dan kesihatan yang baik maka kita doa agar kita kembali kepada Allah dalam keadaan yang sejahtera juga.InsyaAllah.Amin.